Sunday, November 20, 2011

"Ten Have gelooft in Cruijff/ Van Gaal"

kopt de Telegraaf heute ...

als fervente voetbalfan dien je je in te houden er iets van te melden ...
als hervormer en teletransiteur kun je ergens in je speelveld wel wat delibreren,
daar ben je immers op gekend: dat je je kop uitsteekt op die enkele momenten ...

ik moet sterk denken aan een tip/methode van de bekende Herman Wijffels ...
"organiseer je eigen oppositie"

is dit ook aan de hand met de Occupy beweging, vroeg ik mij zo af ...
worden alle langere paden doordesemt van strategische knooppunten die sturing geven?

inzake de AJAX casus geldt dan dat iedere topmanager zelf al een beleidskeuze heeft gemaakt ...
waar hij niet aan toegeeft wanneer er een ander in beeld komt ...

hoor ik ome Johan bij P&W zeggen dat hij niet houdt van intelligentie maar wel van informatie ...

Snappen wij dit?

Informatie betekent immers dat je als sportman georganiseerd een match ingaat ...
Waar blijft dan de onbevangenheid?
De uitdaging van de coach op het veld om die individueel actief te houden voor het moment suprême

Ik moet opeens denken aan Sven Kramer die een buitenbaan mist ...
Lekker je rondjes draaien en dan gecoached worden voor iemand met een ingeving die afleidt van je eigen focus en concentratie ...

Gevolg - genoegzaam bekend ... en dan nog de latere blessure (los van het faalmoment?)

~~~

Ergo het verandermanagement motief van Ten Have is bij mij wel aanwezig en herkenbaar ...

Hoeveel wordt gedaan aan schoning bij "graagpraters"?

Een bericht gaf aan dat Commissaris Davids een aansprekend betoog hield ...
kun je je indenken dat juist hij een professionele boodschap hield waar hij Johan en Louis verbindt?

(is het denkbaar dat Johan zich herpakt op een liefde motief voor zijn club en en passant zijn gevolg meeneemt in de TRANSITIE?)

No comments:

Post a Comment