Monday, August 30, 2010

Bank Kieren

De Marc-rechtse eenheid geeft Water; het verkwikte mij tot een commentaar:
Zoals de situatie nu wordt geschetst in woorden en zinnen; ook volzinnen ... riep het bij mij de vraag op waarom "het nieuwe kiesparadigma" zo ingrijpend werd veranderd in het voorstel dat via een mens in winter 1991 ontluikte in een essay aan NRC Handelsblad in de (prijs!)vraag "Is alles al gezegd?".

Zo'n 10 jaar rijpte het prompte verhaal - een trilogie - tot een presentatie tijdens de Treaty of Noordwijk aan Zee op 2 december 2000. De titel verscheen buiten mijn zinnen om als "Generation Binding". Later werd eerst Matrix toegevoegd en later werd dat woord vervangen door S'ilence.

Crux in het verhaal is dat de oudere zich leert tot wijsheid waaronder het loslaten van de macht in het besef dat dit de enige weg is waarop de jongere het leert om het leven te leiden vanuit elke medemens die je betrekt.

Crux daar is nu juist het integratie thema dat te voorschijn komt uit de zin "Nederland wordt bewust" - troonrede 2008.

Hoe bewust zijn de Nederlanders - zich! - inmiddels geworden in de rol die zij zelf vervullen in gezin, in de lokale sfeer, de regio, het land en de wereld?

Is daar een maat te stellen en zijn bankkieren überhaupt te stoppen ?

Ondernemen kent als vragend perspectief het bovennemende ofwel "vanbovenafaannemelijke".

toY

het woord Meer in de Meerderheid ... verbind ik met hetzelfde woord in MijMeere ...

Dit werd immers helverwege deze maand vertoond op het strand bij Bakkum: Mijmere aan Zee met als ondertitel "Rond Ontmoeten".

Het gaf deze foto:
(eerst nu ik deze foto actief plaatste,
brak mijn gemoed in het besef
dat
ik deze gele kleuren
zelf mocht aanbrengen
- van Jeroen)

No comments:

Post a Comment