Tuesday, August 31, 2010

Wat is de situatie van de mensen op de wereld?

werd na de vorige aflevering het vervolg ...

immers als Nederland alleen komen wij hier niet uit (, toch?)

ik kreeg een striking consult van het Orakel van Anton Heyboer via LiSE:

Het actieve Orakel werd hexagram nummer 39 (ook een interessant getal!) - Cold feet / moeilijkheden  (en inderdaad "heb ik" ') al n tijdje bijzonder koude voeten ;-)


Met veranderende lijn op 3 leidt dit tot hexagram 08 precies het hexagram waar het nieuwe eigentijds hexagram op uitkomt in de vorige aflevering!

Nu kijken wij naar het Kernhexagram en het nieuwe eigentijdse hexagram
Het Kernhexagram van X39 is X04 - Not Knowing / Verhulling
Het eigentijdse "ITZGUI" geeft VUUR boven DONDER X21 Biting Through / Knagen en Doorbijten


Hier geeft het bevestigde ITZGUI aan dat "het verzet" tegen "de mallemolen" wordt aangejaagd ter omslag van de cultuur.


Dat laatste is nu juist ook de bedoeling van het beleid ingezet in 1999 met daarbij talenten als "een overheidsmanager van het jaar 200x" die ikzelf mocht ont-moeten tijdens het proces.


Dat laatste is vermeld als curiositeit waar het woord transparantie past en passend is gegeven de aangereikte ijkpunten.


S'ace


misschien toch eens boeren bij Sirius


Het geheel op n rijtje:
JIĂN
Cold feet
Obstruction. Harvest: South and West
No harvest: North and East
Harvest: to see great people
Determination
auspicious
The great image says:
There is water on top of the mountain: limping.
The noble one reverses his being to repair the character
 
Stand by
To stand by. Auspicious
The source of oracle consulting with yarrow stalks
Eminent long range determination
No
fault
The border states which are not peaceful will come
The man who comes late:
pitfall
The great image says: On the earth water flows: standing by.
The ancient kings founded innumerable territories,
maintaining close relations with the feudal lords.
 
Méng
Not knowing 
Ignorance, expansion
Not me seeking the young and ignorant
the young and ignorant seeking me
The first oracle-consulting is informing
two or three times: confusing
Confusing and therefore not informing
Harvest: determination
The great image says:
At the foot of the mountain a spring wells up: Ignorance
A noble one nurtures virtue by reliable conduct

SHÌ
Biting through
Biting through, expansion
Harvest: benefit of lawsuit
The great image says: Thunder and lightning: Biting through  The ancient kings made the penalties clear to enforce the law 

') ik heb dit bewust tussen quotes gezet om misverstanden te vermijden: er worden mij nl. moeilijkheden bezorgd door lieden die zich in de taal niet bepaald correct uitdrukken, noch de juiste onderwerpen met mij bespreken op het niveau waar wij een relatie (kunnen) hebben. ergo: de moeilijkheden behoren een ander toe en ik kan hem/haar van dienst zijn wanneer het vruchtvolle moment zich aandiend. Zou er strijd of een aandachtspunt zijn waar de ander mij in betrekt in mijn adviserende rol, dan is het moment daar dat ik onverholen kan spreken. (schrijven kan altijd, dat is nl. het stilzwijgende edoch communicatie processende/verhandelende veld van betrekkingen onderhouden)

No comments:

Post a Comment