Wednesday, October 14, 2009

V'rede Stadion aan de A9

Ik las net een column in het zogeheten sufferdje - een provinciaal blad.

Het heeft als kop "de DSB-poort" en geeft naar mijn inzicht af met de smaak ven een journalist die de opdracht heeft het volk te vermaken.

En ... bij de lezers hier is verondersteld te weten dat "vermaken" meerdere betekenissen in zich draagt. Met hulde aan de journalist/columnist bij wie wij de goede votie vooronderstellen dan de minder smaakvolle notie ...

Desalniettemin en vooral positief gestemd geïnspireerd en doorgeseind naar de titel van dit stukje, nl. een suggestie voor de nieuwe naam aan de A9 bij Alkmaar, de stad waar de victorie begon en ... wat mij betreft weer begint ...

V'rede Stadion aan de A9


(en voor de lezer die Dirk attendeert ') op dit stukje : een taart naar keuze beloofd!)

Tja, Dirk heeft effe geen mazzel en is een prima stukje tooi op menig prikker ...
Wat mij betreft "lekker doorschaatsen, Dirk" , immers je kunt als algemeen directeur niet alle details zelf doorkneden met de kwaliteit die je oprecht beoogt. Dit herken ik ook bij mijn collega's bij de stichting Waternet en de toezichthouders en inspecteurs ervan. Je kunt niet alle touwtjes zelf in handen houden zei mijn inspirator Eckart Wintzxen al , en Leo van de Burgh sprka dit bij AZ ook in de mentale oortjes: "Een Goed Paard is nog geen goede Ruiter" ; dit wordt geparafraseert op de huidige trainer: "Een Goed Kalf is nog geen goede Koeman" , toch? eens? anders? (William: tell me)

Overigens blijkt deze datum overeentekomen met de dag van de Bastille - volgens een oude tijdgeestcode ;-)

Men spreekt planetair zelfs van een OMEGA PUNT ... (zal ik de beloofde taart zo dopen?)

toYtijd = tooitijd , "tooi" S'ace

') uw recencent is een bekende bij de familie van der Ben / Molenaar; zeg maar een oude getrouwe ingewijde van Alkmaar'54, de Vissers, Tijms en Arie "Kachel" (ook Nygaard enzo)

1 comment:

  1. aangevuld op de nrc site
    http://weblogs.nrc.nl/expertdiscussies/hoongelach-om-dirk-scheringa-is-misplaatst/

    met

    "even een alternatieve oproep aan mensen die dirk een warm hart toedragen en graag met hem weer eens een elfsteden tocht willen houden - ipv. de traditionele carnavalsoptochten (al is dat na zo'n tocht een warm onthaal)

    iemand in een provinciaal blad roept op om de poort van victorie in Alkmaar - het einde van de A9 - om te dopen van DSB-stadion naar iets meer ethisch verantwoord - zo gezegd ...

    Naast Vrede zou ik willen oproepen naar een hernieuwde Rede in scharniertijd - vandaar de notie in mijn site ...

    aldus kom ik tot offer van Dirk aan de bevolking om behalve het stadion om te dopen tot V'rede ook een spirituele politieke partij te gaan leiden met zijn organisatorisch vermogen dit bij elkaar te krijgen ...

    "V'rede Stadion van de Victorie" (VSV-stadion)

    opper ik en ik doe dit graag vanuit "het waterkristal heldere verhaal", toY S'ace
    "

    ReplyDelete