Thursday, November 25, 2010

Gandhi Mania & Media

op een site deel ik mij mee in een topic die ik hier schaduwww:

uit mijn planetaire netwerk ontving ik de volgende notie die ik deel en aanbeveel:

tja BONE, ik vond zelf dit artikel ') lezenswaardig.
Je conclusie dat Mahatma een “british agent” is, zou veronderstellen dat hij niet een agent van alle mensen was en slechts voor “de common wealth”, alle landen die in dat PAK “genaaid” zitten. En behoort de US of A daartoe?
Antwoord op die vraag kan worden bereikt door je af te vragen welke landen er meededen aan de laatste COMMON WEALTH GAMES te India en volgens mij was de USA daar niet bij. Toch vreemd dat de britten wel gemakkelijk meegingen met de USA naar landen in het Midden Oosten.
Ik houd het er zelf voorlopig op dat Mahatma zowel een british agent was alsmede een agent voor alle mensen middels de lessen die hij alle mensen voorhield. Dat er handige staatslieden waren die hem gebruikten voor hun “eigen” belangen daar was hij een speelbal van de mediacratie (de macht van de pers en persvrijheid).
Ik bedacht nog dat als wij Mahatma Gandhi als een verrader gaan beschouwen dat wij dan echt de allerlaatste pion om het bord ook vergooien en wie anders kan dat zijn dan Nelson Mandela die ook niet zolang meer te gaan heeft. Tja, dan heb je nog die geduldige vrouw in Birma.
Conclusie: Mahatma vrijhouden van alle smet!
Mahatma was zowel een bron van inspiratie voor MLK (“i have a dream!”) én Nelson Mandela. Ën velen op de wereld voelden die inspiratie toen Nelson verscheen in een stadion te Johannesburg voor de finale Nederland-Spanje, die de Nederlanders terecht verloren. Immers er waren spelers die zelfs in de finale met een geluksbandje om speelden. Tja, dan kun je wat mij betreft ook niet door voor de hoogste prijs. Zo simpel is het nu ook weer in het leven. ;-)

~~~

Mijn brits-duitse relatie Stephen A. Engelking - trustee van Hugh & Helena Schönfield - meldt dit:
"...

Most of these things about Gandhi miss the point: His aim was not just to free India anymore than Jesus aim was just to free the Jews from Roman rule. Their common aim was a new society where we could share the common wealth fairly and in peace.

The article mentions "His attitudes began to change when he read Leo Tolstoy’s The Kingdom of God is Within You". Tolstoy was a big influence which Arun confirmed. I gave Arun a copy of Tolstoy's 'My Religion'. Really radical stuff."

Dus de invloeden gaan onder leiding van weer een andere inspirator/communicator nl. Leo Tolstoy , middels zijn schrijven over "Mijn Religie".

Ik geef mede vrij dat ikzelf de pionierende inspirator/communicator ben bij de operationele stichting in het thema water in de hoofdstad, haar waterschap en in alle werken die zij op de wereld ter hand neemt. Tenslotte schijnt het vandaag de dag in Nederland zo te zijn dat je je antecedenten meegeeft in het werk dat je afgeeft.

~~~

dan geef ik hier enkele vrije radicalen prijs vanuit kosmisch gestuurd toeval:

* het verlinkte artikel ') is gepubliceerd op 24 juni 2009; en het nodigt uit om een galactisch orakel te trekken: Geel Spectraal Mens - KIN232 (ook morgen: 26 november 2010)
Dit gaat over synchroniciteit - een fenomeen dat beslagen ligt in "l'histoire se repête"

* waar Gandhi de Geit niet spaart (in het artikel op Argusoog), treft mij het gegeven dat ik in de Chinese Kalender wordt gerelateerd aan "het jaar van de GEIT" ; en ik hanteer bij mijn werksfeer de leuze: "een goit is altoid bloid; hay mot sich allien optoid versette" ")

") dit is van West-Friesche orgine waar ik de oorsprong niet van ken; de duiding kan vrijelijk geraden worden en ook hier meegedeeld vanuit een vrije deelname aan het werk van CHE - Center for Human Emergence dat ook meegegids wordt door o.a. de heer Herman Wijfels, de heer Ervin Lazlo, het legaat van dr. Clare Graves en ook door lieden van koninklijke bloede ter land, ter zee en in de (gebakken?) lucht.
ERGO: als je de verhandelingen die je pleegt op een bepaalde wijze doet dan moet je dit tijdig weer omzetten naar een andere wijze van doen. Dit is van toepassing op het samenspel van politiek en economie (lees de hierarchie van financien en banken, incl. wereldbanken). Vanuit het geestesgoed van Gandhi is het vooral van toepassing op een ander domein nl. op dat van de Democratie en het Kiesstelsel. Dat is immers ook een spelletje dat inmiddels "uitgewoond" is. Devies: verander het naar de meest intelligente inzichten  van de huidige wereldvisie én ik draag aan mijn legaat (die op te vatten is als een uitgestalde ontwerptafel).

EXTRA - in deze sfeer werd ook integral-democracy blogspot verblijd met een nieuw artikel, nl. over

ABSURD to dread the VOID

(een absurd idee om zwarte gat van de toekomst te garanderen)

No comments:

Post a Comment