Monday, January 24, 2011

Het effect van Sociale Media op het sociale leven

waarschuwing uit Rome

delibreert een opvatting van een instituut op aarde via haar hoogste spreekbuis.

En ik herinner mij plots de oude buren bij ons thuis die de gezelligheid nauwelijks konden waarderen door dan maar aan te schuiven. Ze werden woest van narigheid dat er zovelen laat nog ff langs kwamen voor een gelagje. Althans zo herinner ik mij de buren van ooit in de jaren 60 toen er nog geen internet was, laat staan sociale media.

Verder waren het welgestelde mensen, hoor. En soms kreeg je je voetbal terug als ie bij hun op het gazon terecht was gekomen. Het koste je slechts een reprimande "dat het niet meer zou gebeuren". Zoiets wat de burgemeester van Amsterdam niet meer kan zeggen tegen lieden die 3 keer zoveel maken als hij in dezelfde tijd. Immers ook anderen zijn 7 dagen 24 uur beschikbaar ... met bliep.

Eigenlijk van de dolle dat de Sociale Media nu juist niet mediëren edoch het tegenovergestelde zouden doen wanneer je de kerkvorst verstaat op zijn indringende boodschap.

... ik hoop hierop terug te komen

toY S'ace

definities (te formuleren)

Sociale Media :

Sociala Leven :

No comments:

Post a Comment