Monday, January 10, 2011

Nooit Meer ...

is een NRC column met een verhaal dat menigeen herkent ...
mede gezien de reacties erop die tevens herkenning kunnen opbrengen ...

en het gaat in de kiem over liefde; en liefde die mensen voor elkaar opbrengen - zolang het duurt ... ")
en duurzaam is voor de onderlinge relatie ...
al kan de tijd wonden helen op enig moment dat zich aandient als het daar is ...
(vredig een dialoog initieren en voeren is impliciet het mysterie -de mogelijkheid- beantwoorden)
met het motief van "alle gekheid op een stokje" beweeg ik mij via de redelijk aannemelijke anecdote ongeacht enige details tot een simultane ervaring tot liefde - nl. het elkaar zien in hetzelfde "schuitje":

wat is het geval?
ik liep in 2007 met 2 dames en 2 kleine kinderen door het duin.
er waren 2 wachters aan het turven, zo wewrd gesteld.
"Heeft u een duinkaart?"
"Ja, ik heb een duinkaart - ff kijken - echter niet bij mij"

Mogelijkheid : wij turven u dan voor 3 mensen zonder duinkaart.
Actie volbracht gesteld dat turven dienstbetoon illustreert.

Echter het verhaal ontpopte zich tot wilt u uw gegevens prijsgeven dan noteren wij u op een bonnetje, en u kunt uw bewijs tonen tot enig moment. Dat moment kwam niet want ik vond het niet direct en achtte verder zoeken "dom gedrag". Uiteindelijk kwam de zaak bij de kantonrechter. Ik deed mijn verhaal en liet mij ontvallen "Het duin is mijn tuin". Daar had de president-rechter wel orennaar : "U zei, het duin is uw tuin?". En dat hielp want zonder boete mocht ik een jaar op proef door het duin met een geldig bewijs! HOERA

Crux is dat ik inderdaad geen Youp van 't Hek heet, maar wel gewend ben om ambtenaren van repliek te voorzien. Ik ben nl. een Ondernemingsraadslid van een publiek bedrijf; tevens spreekbuis tijdens Georganiseerd Overleg én tijdloos bestuurslid van een landelijk Orgaan (rechtsvorm: vereniging)

En er is meer, maar nu even niet - ik acht dit voldoende ... hier & nu
 Vanzelf kun je je rechten laten gelden, maar de het niet al te vlug ... begrijp het spanningsveld dat de onttovering teweeg kan brengen bij de groeiende groep betrokkenen, toch?

toY S'ace


") ach ja, het is waar wat mij aangaat: een moment van liefde tussen 2 mensen heeft eeuwigheidswaarde ... zo denk ik ook aan Roelof, Wimpie'), Pim en ook Roel in stichtingsverband waar bij ik het bewustzijnsveld een verenigend karakter meegeef met afrondende piketpaaltjes op onze route ... - tenslotte heersen de ingenieurs of kunenn wij inmiddels stellen heersten omdat de integraal denkende en handelende mensen het heft hebben overgenomen uit een kennelijke boel aka erfenis.
') een troetelnaam voor de SPINdokter van het hele spul; bedacht door de SPINframer die verzocht werd ...
en ja , wat doet de SPINframer die verhangt de bordjes in een minitheater waar de KroonPrins schouwt wat hij te doen heeft als kroon op zijn stageopdracht in het thema "WATER". Zijn voor-gangster heeft inmiddels het getal 2013 benoemd als mo-NU-mentaal getal voor het prijsgeven van haar Troon, na meer dan een eeuw "Meisjes op de Troon" } vrees niet, burgermoedige lezer, zij waardeert satire als inspiratie voor  de kunstwerken die van haar (zee)kleihanden getrokken worden {.

No comments:

Post a Comment