Thursday, March 4, 2010

Mozaiek

is een kreet die mij heugt van plm. 4 jaar terug ...

het is te gebruiken om het palet vanmeningen gegroepeerd in politieke partijen weer te geven.

tja, de wet vanmeden en perzen lijkt dat als je lid bent van een partij je je daar voor 100 % achterzet en dus dat je je persoonlijke leider kiest die zich afficheert met die partij.

dat is winkelen in de politieke supermarkt en met 1 vooruitgekozen menupakket de xzaak verlaten ... niet echt dynamisch winkelen zoals je vrije wil dit ingeeft ter ... kokkerellen van een maal voor je geliefde(n). kee?

is er een alternatiefje mijn liefje ?

ja, dat is er mits ... de "stokstijfjes" zichmeer gaan gedragen als "stokstaartjes" en eens wat over de schutting kijken met het idee om "wat andere ideetjes op te doen".

zo, introduceer ik een andere wijze van kiezen (o.a. bij CHE - center for human emergence, met "klaarom te denken", dhr. Herman Wijfels inmiddels ex-RABO robocop ex-SER econometrist en ex-wereldbank "zitter" en "wipper" ) wel als een soort van mozaiek mogelijk makend kiessyteem waar de iezer dynamiek aanbrengt in zijn eigen integere stem.

INTEGERE STEM
Tja, dat is een mooie term om daarin reeds de coalitie aan te geven die jij zelf wenst ... Want zeg nou zelf: de meeste burgers zijn toch immers zwwwevende ...

MIJN PALET THANS (ik tracht hier dit weder weer te geven bij MUtatie)

omdat de poppetjes op de lijst nog niet bekend zijn, doe ik het eerst partij-matig
(later volgt een meer persoonlijke aanhechting)

Gebruiks Aanwijzing: het nieuwe kiessysteem (een systeem dwingt af wat het beoogt) geeft mij in mijn leeftijdscategorie 80 punten te verdelen onder 9 personen

hoe zou ik thans de 80 punten on-eerlijk dus dynamisch verdelen (landelijk) :

00 CDA
00 PvdA
00 VVD
00 PVV
30 D66
20 Groenlinks
00 SP
00 CU
00 Diversen (uitsplitsing volgt)
10 Partij vd Dieren
10 Mens en Spirit

10 budget rest om mijzelve speelruimte te gunnen (premier-optie?)
--
80
punten

De doorgebroken dooddoener (hierbij om zeep gebracht):
"jij maakt geen keuze"

immers - er is keuze en ik heb mijn persoonlijke coalitie stem gegeven ... mozaïsch, kan ik voorlopig mee door

Het grondidee voor deze nieuwe wijze van kiezen (en integraal door-denken) ontstond in 1990/1991 toen ik zowel werkte bij het bedrijf van Eckart J. Wintzen (bekend bij burgemeesters en ministers die werken met exovision's holistisch georienteerde apparatuur en ook bij het ING bank syndicaat - als commissaris) als bij een Noord Hollandse gemeente als vrijtijds politicus, zeg maar raadslid (in een fijne groep met door-denkende mensen, naar mijn hand en verstand)

so far, :: the moment ...

groetjes aan alle medestanders en hun makkers
S'ace

"dag Maarten, dag Vogels, dag Bloemen, dag Werkdag"

No comments:

Post a Comment